Конференція "Ідея прав людини в історії сучасного світу"



Мета: познайомити учнів з розвитком ідей прав людини в історії;

Залучити дітей до практичного вираження своїх думок;

Виховувати у них почуття власної гідності;

Вчитися обмежувати свої бажання, щоб не завдати шкоди іншим.

Обладнання: Тексти: Загальної декларації прав людини.
Конвенції про права дитини.
Конституція України.
Папір для індивідуальної роботи.
Газети за тиждень.
Плакати присвячені Дню прав людини і дитини.
Виставка літератури.

  Сьогодні ми з вами знову зібралися на науково - практичну конференцію присвячену Дню прав людини.
  10 грудня 1948 році в Парижі, Генеральна Асамблея ООН прийняла загальну Декларацію прав людини. Цей день, з цих пір, відзначається у цивілізованих країнах світу, як День прав людини. Його святкують громадяни вільних демократичних держав, де діють закони написані на основі Декларації прав людини у всіх країнах світу громадяни знають про цей важливий документ. У нашій суверенній державі, незалежній Україні, ми вивчаємо його, і на основі Декларації створено  Конституцію нашої держави.
  Отже, сьогодні у нас буде йти розмова про те, як зароджувались і розвивались права людини.
  Кожен і кожна з вас у повсякденному житті, напевно вимовляє слова "маю права", “це моє право”, т. інше. Шлях людства до сучасного розуміння прав людини був тривалий. Кожна людина неповторна на цій землі. Їй даровано життя, щоб вона прожила його гідно і плідно. І дуже багато залежить від самої людини сказано у вірші В. Симоненка:

Ти знаєш, що ти - людина.
Ти знаєш про це чи ні?
Усмішка твоя — єдина
Очі твої одні...

  Для того, щоб почати конференцію ми повинні познайомитись. Кожен із вас за 1хв. має дати інформацію про свого колегу. Інформація складається з 3-х питань:
1.                      Прізвище та ім’я, в якому класі навчається?
2.                      Яких успіхів уже досяг?
3.                      Заповітна мрія.
(Йде практична робота)
Вчитель: Спасибі, ми з вами познайомились і можна продовжувати роботу.
Отже, що таке права людини?

 (Думки дітей)
(Дискусія)
  Вчитель - правильно, це можливість людини діяти певним чином, щоб забезпечити своє нормальне існування.
  - Чи всім людям на планеті даються такі можливості?
  Звернемось до документів.
      (робота з документами)
-          Перед вами:
Загальна Декларація прав людини;
Конвенція ООН про права дитини;
Конституція України.

Аналізуємо документи.
Назвіть статті із даних документів, які говорять про це. Час - 1 хвилина.
 (Практична робота)
(Думки дітей)
Це статті 1, 2, Декларації прав людини,
2, Конвенції про права дитини,
3, 21, 22, п. 2, 23, Конституції України

Вчитель: Добре, щоб зробити перший крок для з’ясування питання прав людини, спробуйте перелічити, які права необхідні вам, а також вашим родичам, друзям для нормального існування в сучасних умовах і щоб вони не ви­кликали заперечень з боку інших людей.
                                                                        (Дискусія)
                                                                 (Думки дітей)
Вчитель: Правильно, усі можливості, безперечно, і є прикладом прав людини.
Вчитель: -Чи завжди існували такі, як сьогодні права людини?
                                                                        (Дискусія)
(Думка кожного присутнього хто бажає висловитись)
Вчитель: Таким чином, шлях до сучасного розуміння прав людини був дуже довгий. Спочатку права людини існували у вигляді моральних норм, наприклад на повагу, на власну точку зору. Вони важливі для людини, але не належать до правових норм і законів.
- Відколи почали формуватися уявлення про права людини?
                                                                          (Дискусія)
Вчитель: Так, але маркіз Лафаєт говорив при цьому: “Щоб нація стала вільною, їй достатньо цього захотіти, а історія довела: потрібно також, щоб цього захотіла держава, щоб вона була готова поділитися своєю владою з пресою, громадською думкою”.
                                                                        (Думки дітей)
Вчитель: Французам знадобилось ще майже 100 років, щоб н країні запанувала демократія і виникли умови для реалізації прав людини.

(Дискусія продовжується)
(Діти, точка зору кожного)
Вчитель: У 1791 році штати ухвалили перші десять поправок до Конституції, відомі сьогодні, як Білль про права, але в історії США минули десятиліття боротьби проти рабства, громадянська війна і т. п. поки зявилась можливість говорити про відповідність Білля про права реальному життю країни.

Сучасні загальновизнані стандарти в галузі прав людини є дорогоцінним надбанням людства, вони відбивають багатовіковий досвід усіх народів.
Вчитель: -Звернемось до вітчизняної історії і пригадаємо як ставились до прав людини в Київській Русі?
                        (Дискусія, думки учнів)
Вчитель: Отже, ми можемо сказати, що наш народ зробив свій гідний внесок у становленні прав людини.
                                                   (Думки дітей)
Так, за статутом було закріплено виборність суддів і відокремлення судів від адміністрації значно раніше ніж у інших країнах.
- Як ставилось українське козацтво до прав людини?
(Дискусія)
- Україна втратила свою правову самостійність лише у 1840-1842 році коли на її територію було   поширено Звід законів Російської Імперії.
Вчитель: -Які ви можете назвати конституційні акти, що були прийняті в Україні протягом XX століття.
(Думки дітей)
Вчитель: Проте трагедія України та інших радянських республік полягала у тому, що правильні ідеали погано узгоджувались з диктатом можновладців конституційні норми з реальною державно - правовою практикою, тобто жодних гарантій їх реалізації.
Вчитель: - Після І-ї та Другої світових воєн стало зрозуміло, що вони нищать головне право людини - право на життя. Ось тоді з’явились міжнародні документи з захисту прав людини (вони перед вами):
- Статут ООН (1945р.);
- Загальна Декларація прав людини (10 грудня 1948р.);
- Міжнародний пакт про економічні, соціальні та культурні права;
- Міжнародний пакт про політичні та громадські права (1966р.).
Вчитель: Ці три документи разом складають Міжнародну хартію прав людини.
-Чи знаєте ви які- небудь спеціальні міжнародні органи для спостереження, дотримання і захисту основних прав людини?
(Думки учнів)
Вчитель: Читаємо ст. 101 Конституції України.
Ця посада в Україні введена вперше.
Вчитель: Отже, усі названі вище документи створені на основі Загальної Декларації прав людини, знайшли своє відображення в Конституціях багатьох країн. А тепер ми перевіримо чи відповідає конституційний статус громадян України міжнародним стандартам.
(Практична робота- 1хв.)
Ми поділимось на 2 групи:
Ви - за столом №1-5 знайдіть в тексті Декларації прав людини основні права.
Ви- за столом 6-8 відповідні їм статті в Конституції України.




I група                                                                                                             IIгрупа
Ст. 1
Рівність людей в правах
Ст. 21
Ст. 3
Право на життя, свободу, недоторканість
Ст. 27,29
Ст. 7
Рівність перед законом
Ст. 24
Ст. 12
Невтручання у сімейне життя
Ст. 32
Ст. 12
Недоторканість житла
Ст. 30
Ст. 15
Громадянство
Ст. 25
Ст. 17
Володіти майном
Ст. 41
Ст. 18
Свобода думки, релігії
Ст. 39
Ст. 21
Право управляти своєю країною
Ст. 38
Ст. 22
Право на соцзабезпечення
Ст. 46
Ст.231
Право на працю
Ст. 43
Ст. 24
Право на відпочинок
Ст. 45
Ст. 26
Право на освіту
Ст. 53
Ст. 25
Право на достатній життєвий рівень
Ст. 48

Вчитель: Отже, ви переконались, що наша Конституція, теж написана на основі Загальної Декларації прав людини.
- Взаємовідносини держави і людини завжди були суперечливими, але держава має піклуватися про своїх громадян, давати їм можливість реалізувати свої інтереси.

Перед вами на столі лежать газети, ножиці, клей.
На дошці написані такі питання:
1. Права, які порушуються.
2. Права, які порушувалися, але відновлені.
3. Права, які повинні реалізуватись кожною людиною за допомогою держави.
Ви повинні знайти в газетах статті про порушення прав, вирізати їх і приклеїти у відповідну колонку, а тоді з кожної групи "журналіст” має їх прокоментувати.
(Почалась практична робота)
Закінчення конференції.
Вчитель: Отже, друзі ми з вами розібрались яким чином розвивалась і втілювалась в життя ідея прав людини.
Дуже важливо кожному знати всі ці документи, щоб реалізувати свої права і тоді державній владі у будь-якій країні важко буде порушувати права громадян.
(Бесіда)
Друзі, я б хотіла, щоб ви поділились своїми враженнями від конференції. Перед вами анкети, прошу вас їх заповнити.

Комментариев нет:

Отправить комментарий