Науково-практична конференція до Дня прав людини


«Громадянин і держава»


 


Мета:               Познайомити учнів із змістом основних статтей Загальної Декларації прав людини.


Виховувати у них почуття власної гідності.


Привернути увагу до того, що не всі уряди країн — членів ООН роблять все необхідне для поліпшення життя і навчання дітей.


Залучити дітей до практичного вираження своїх думок.


Вчитись обмежувати свої бажання, щоб не завдати шкоди іншим.


Обладнання:    Тексти Загальної Декларації прав людини. Конституція України.


Конвенція про права дитини.


Папір для індивідуальної роботи.


Газети за тиждень.


Плакати присвячені Дню прав людини і дитини.


Виставка літератури.




 


Сьогодні ми з вами проведемо конференцію на тему: «Громадянин і держава».


Наша конференція присвячена -річчю Загальної Декларації прав людини.


День 10 грудня увійшов в історію планети Земля, як День прав людини. З цих пір, а конкретніше з 10 грудня 1948 р., цей день святкують громадяни вільних демократичних держав, де діють закони на основі Декларації прав людини.


У диктаторських державах цей документ замовчують, щоб люди не знали своїх прав (так було в колишньому Радянському Союзі).


Але у нашій суверенній державі, незалежній Україні, ми вивчаємо його, і на основі Декларації створено Конституцію нашої держави.


Сьогодні у нас піде розмова про людину — громадянина і державу. Про відносини між ними.


Кожна людина неповторна на цій землі. Вона є великою цінністю тому, що має совість, розум. їй даровано життя, щоб вона прожила його гідно і плідно. І дуже багато залежить від самої людини, як сказано в вірші В. Симоненка:


Ти знаєш, що ти — людина.


Ти знаєш про це чи ні?


Усмішка твоя — єдина


Очі твої — одні ...


Для того, щоб нам почати конференцію ми повинні познайомитись.


Кожен з вас має за 1 хв. дати інформацію про свого колегу.


Інформація складається з 3-х запитань:


1.  Прізвище та ім'я, в якому класі навчається?


2.  Яких успіхів уже добився?


3.  Його заповітна мрія?


 


Отже ми познайомились і можемо продовжувати роботу:


 


Вчитель:        В Загальній Декларації прав людини 1 стаття говорить, що всі люди народжуються вільними і рівними у своїй гідності та правах.


І право на життя є найважливішим пріоритетом.


1.           Чи вважаєте ви, що держава має право розпоряджатися життям людей заради досягнення своєї політичної або ідеологічної мети?


2.           Чи можна зрівняти ціну людського життя з ціною будь яких державних вимог або державних потреб?


3.           А чи існує взагалі таке право, як право на життя?

 


Дискусія


(думка кожного присутнього, хто бажає висловитися )

 


Вчитель:           Мова йде про неможливість свавільного зазіхання на життя людини з боку держави. Але ніхто не може гарантувати безпеку від війни, подолання злочинності і інших причин. У міжнародному пакті програм і політичних прав передбачено єдиний випадок, коли допускається позбавлення життя державою на законних підставах — вирок суду про страту за скоєння особливо тяжкого злочину (ст. 6). Але разом з тим зараз поширюється негативне ставлення до смертної кари.


Сучасний світогляд виходить з несумісності смертної кари. 80 країн світу її не застосовують.


 


Вчитель:           Яке ваше ставлення до смертної кари?


 


Думки учнів


 


Вчитель:         Отже держава повинна піклуватись про своїх громадян, давати їм можливість реалізувати свої інтереси.


Перед вами на столі лежать газети, ножиці, клей.


На дощці написані такі питання:


1.           Права, які порушуються?


2.           Права, які порушувались, але відновлені?


3.           Права, які повинні реалізуватись кожною


людиною, допомогою держави?


Ви повинні знайти в газетах статті про порушення прав, вирізати ї і приклеїти у відповідну колонку, а потім з кожної групи «журналіст» має їх прокоментувати.

 


(Почалась робота. Від кожної групи виступаючі)

 


Вчитель:         Отже, зробимо висновок:


Взаємовідносини держави і людини завжди були дуже суперечливими. Держава повинна створити умови для реалізації прав кожної людини. Ці права закріплені в Конституції (ст. 21-68).


Одним з дуже важливих прав людини є право на освіту (ст. 53 Конституції України).


Законодавство України про освіту грунтується на Конституції України 1996 р. — це всебічний розвиток людини, як особистості і найвищої цінності суспільства розвиток, її талантів, розумових і фізичних здібностей, збагачення інтелектуального, творчого і культурного рівня.


 


Чи існує зв'язок між розвитком освіти і демократії?

 


Дискусія



Вчитель:        Всі ми різні, але в школі ми повинні навчатись жити в людському колективі, поважати гідність кожної людини, її погляди, переконання.


Ось перед вами чисті листи. Я прошу вас подумати і написати, на ваш погляд, основні правила поведінки в школі.


Так. Добре. А зараз кожний з вас їх прокоментує, чому він так вважає.


Коментатор правил.




Яке значення має Загальна Декларація прав людини?


Бесіда:


Давайте підведем підсумки. Я б хотіла, щоб ви поділились з нами своїми враженнями від конференції.


1.            Чи сподобалась вам форма роботи конференції?


2.          Чи взяли ви щось для себе під час роботи конференції?


3.           Ваші побажання

Комментариев нет:

Отправить комментарий