Науково-практична конференція до Дня прав людини
Мета: Познайомити учнів
із змістом основних статтей Загальної Декларації прав людини.
Виховувати у них почуття власної гідності.
Привернути увагу до того, що не всі уряди країн — членів ООН роблять все
необхідне для поліпшення життя і навчання дітей.
Залучити дітей до практичного вираження своїх думок.
Вчитись обмежувати свої бажання, щоб не завдати шкоди іншим.
Обладнання:
Тексти Загальної Декларації прав людини. Конституція України.
Конвенція про права дитини.
Папір для індивідуальної роботи.
Газети за тиждень.
Плакати присвячені Дню прав людини і дитини.
Виставка літератури.
Сьогодні ми з вами проведемо
конференцію на тему: «Громадянин і держава».
Наша конференція присвячена
-річчю Загальної Декларації прав людини.
День 10 грудня увійшов в
історію планети Земля, як День прав людини. З цих пір, а конкретніше з 10
грудня 1948 р., цей день святкують громадяни вільних демократичних держав, де діють закони
на основі Декларації прав людини.
У диктаторських державах цей
документ замовчують, щоб люди не знали своїх прав (так було в колишньому
Радянському Союзі).
Але у нашій суверенній
державі, незалежній Україні, ми вивчаємо його, і на основі Декларації створено
Конституцію нашої держави.
Сьогодні у нас піде розмова
про людину — громадянина і державу. Про відносини між ними.
Кожна людина неповторна на цій
землі. Вона є великою цінністю тому, що має совість, розум. їй даровано життя,
щоб вона прожила його гідно і плідно. І дуже багато залежить від самої людини,
як сказано в вірші В. Симоненка:
Ти знаєш, що ти — людина.
Ти знаєш про це чи ні?
Усмішка твоя — єдина
Очі твої — одні ...
Для того, щоб нам почати
конференцію ми повинні познайомитись.
Кожен з вас має за 1 хв. дати
інформацію про свого колегу.
Інформація складається з 3-х
запитань:
1. Прізвище та ім'я, в якому класі
навчається?
2. Яких успіхів уже добився?
3. Його заповітна мрія?
Отже
ми познайомились і можемо продовжувати роботу:
Вчитель: В Загальній Декларації прав людини 1
стаття говорить, що всі люди народжуються вільними і рівними у своїй гідності
та правах.
І право на життя є найважливішим пріоритетом.
1.
Чи вважаєте ви, що держава має право
розпоряджатися життям людей заради досягнення своєї політичної або ідеологічної
мети?
2.
Чи можна зрівняти ціну людського життя з ціною
будь яких державних вимог або державних потреб?
3.
А чи існує взагалі таке право, як право на
життя?
Дискусія
(думка кожного присутнього, хто бажає висловитися )
Вчитель:
Мова йде про неможливість свавільного зазіхання на життя людини з боку
держави. Але ніхто не може гарантувати безпеку від війни, подолання злочинності
і інших причин. У міжнародному пакті програм і політичних прав передбачено
єдиний випадок, коли допускається позбавлення життя державою на законних
підставах — вирок суду про страту за скоєння особливо тяжкого злочину (ст. 6).
Але разом з тим зараз поширюється негативне ставлення до смертної кари.
Сучасний світогляд виходить з
несумісності смертної кари. 80 країн світу її не застосовують.
Вчитель: Яке ваше ставлення до смертної кари?
Думки учнів
Вчитель: Отже держава повинна піклуватись про
своїх громадян, давати їм можливість реалізувати свої інтереси.
Перед вами на столі лежать
газети, ножиці, клей.
На дощці написані такі питання:
1.
Права, які порушуються?
2.
Права, які порушувались, але відновлені?
3.
Права, які повинні реалізуватись кожною
людиною, допомогою держави?
Ви повинні знайти в газетах статті про порушення прав, вирізати ї і
приклеїти у відповідну колонку, а потім з кожної групи «журналіст» має їх прокоментувати.
(Почалась робота. Від кожної групи виступаючі)
Вчитель: Отже,
зробимо висновок:
Взаємовідносини держави і людини
завжди були дуже суперечливими. Держава повинна створити умови для реалізації
прав кожної людини. Ці права закріплені в Конституції (ст. 21-68).
Одним з дуже важливих прав людини
є право на освіту (ст. 53 Конституції України).
Законодавство України про освіту
грунтується на Конституції України 1996 р. — це всебічний розвиток людини, як
особистості і найвищої цінності суспільства розвиток, її талантів, розумових і
фізичних здібностей, збагачення інтелектуального, творчого і культурного рівня.
Чи існує зв'язок між розвитком
освіти і демократії?
Дискусія
Вчитель: Всі ми різні, але в школі ми повинні
навчатись жити в людському колективі, поважати гідність кожної людини, її
погляди, переконання.
Ось перед вами чисті
листи. Я прошу вас подумати і написати,
на ваш погляд, основні правила поведінки в школі.
Так. Добре. А зараз кожний з вас
їх прокоментує, чому він так вважає.
Коментатор правил.
Яке значення має Загальна
Декларація прав людини?
Бесіда:
Давайте підведем підсумки. Я б
хотіла, щоб ви поділились з нами своїми враженнями від конференції.
1.
Чи сподобалась вам форма роботи конференції?
2.
Чи взяли ви щось для себе під час роботи
конференції?
3.
Ваші побажання
Комментариев нет:
Отправить комментарий