понедельник, 22 февраля 2016 г.



Тема уроку: «Ти-людина, отже маєш права»

Мета:- ознайомити учнів з поняттями права людини, права дитини, їх основними видами, міжнародно-правовими документами, які регламентують права людини та дитини;
            - формувати  повагу до прав людини, розуміння важливості їх дотримання;
            - формувати вміння аналізувати правові ситуації за допомогою міжнародних документів з прав людини, висловлювати судження про захист прав людини, дитини.
Обладнання:  тексти «Загальної декларації прав людини», «Конвенція про права дитини», «Конституція України»
Тип уроку: вивчення нового матеріалу
Основні терміни:
 1. права людини-це захищена і гарантована державою можливість щось робити і здійснювати;
 2. права дитини – це певні спеціальні можливості, необхідні людині віком до 18 років для життя і досягнення зрілості;
 3. декларація – заява про наміри – документ, у якому викладено   важливі правила , обов’язки для всіх людей;
 4. конвенція – це угода, міжнародний договір з певних питань;
 5. свобода – суб’єктивне право людини, яке проявляється в способах її можливої поведінки


Хід уроку
І. Організаційний момент
Сьогодні ми з вами починаємо вивчати розділ «Права людини» і тема уроку має назву: «Ти-людина, отже маєш права»
Мета теми – увага на екран
Перед вами на партах лежать основні документи, ї якими ми будемо працювати під час уроку.
Це документи, які визначають права людини, права дитини
Спочатку я б хотіла у вас дізнатись, яке ваше улюблене право?
Для цього перед вами на парті лежать різнокольорові аркуші. Прошу вас скласти ті аркуші удвоє і зробити  таку витинанку-фігурку людини. На цій фігурці зробити напис про своє улюблене право і наклеїти його на дошку до ватмана (1 хв.)
Чудово. Подивіться, як багато у вас різноманітних прав, але не всі із цих прав зафіксовані у міжнародних документах та Конституції України. Там записані найголовніші людські права.
Отже, після вивчення теми, ви зможете: увага на екран
ЗНАТИ
ВМІТИ
НАВЧАТИСЯ
1.  Які права має людина
1.       Аналізувати текст Конвенції про права дитини
1. Правильно відповідати на запитання тесту
2.  Які права має дитина
2.       Робити висновки щодо її значення
2. Навести приклади порушення прав людини, дитини
3.  Як захистити права дитини
3.    Висловлювати власне ставлення щодо прав дитини
3. Вміти проілюструвати будь-який зміст статті Конвенції про права дитини
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Друзі, перед вами на парті Завдання № 1 і за допомогою тексту Конституції України дайте конституційну характеристику української держави
Відповідь учнів
Завдання № 2. Поясніть, що означають поняття: правова, демократична і соціальна держава
Так, оскільки людина живе у державі, вона має з нею правовий зв'язок.
Значить їй потрібні можливості брати участь у житті цієї держави, вимагати від неї захисту. Як член суспільства-людина повинна мати змогу вчитися і працювати, бути вільною і рівноправною з усіма іншими людьми.
III. Вивчення нового матеріалу
План (записати у зошит)
Увага на екран
1.  Історія розвитку прав людини.
2.  Основні документи про права людини
3.  Як захищаються права дитини
1. Шлях людства до сучасного розуміння прав людини був довгим. У давні часи поведінку людей регулював звичай. Із розвитком людського суспільства і утворенням держави, регулювати поведінку людей почали правові норми. Але люди були не рівні між собою. Правові норми надавали одній частині суспільства більший обсяг прав, іншій — менший або не надавали ніяких прав взагалі. Наприклад, які права мав раб, якого самого вважали за річчю, що належить господареві?
Перші перемоги людства, щодо прав людини пов’язані з Англією. У 1215 р. тут була підписана Велика Хартія вольностей.
За часів великих буржуазних революцій(які ми вивчали) у Північній Америці у Декларації незалежності було сказано, що «Усі люди створені рівними і мають невід’ємні права-на життя, свободу і щастя».
Велика Французька революція проходила під гаслом: «Свобода! Рівність! Братерство!».
Отже,кожна людина від народження має природні права, якими її наділив творець, і які неможливо відібрати ніякими приписами і законами.
Відкрийте Конституцію України Розділ І. Знайдіть, будь-ласка, статтю, присвячену людині (Стаття 3)
 Читаємо
Коментар
І знову робота у малих групах
Завдання № 2
Обговорити та запропонувати визначення поняття прав людини.
Відповіді
А тепер давайте з’ясуємо різницю між поняттями: права людини і свободи людини
Відповіді
Коментар: поняття «свободи» пов’язане з характером таких діянь особи, які визначають сферу її самостійності, захисту від втручання у її внутрішній світ (свобода думки, віросповідання, світогляд )
А тепер запишемо визначення. Увага на екран
2. Питання прав і свобод людини посідає найважливіше місце як у світі, так і в Україні. Після розгрому фашизму, держави, що перемогли у Другій Світовій війні, заради укріплення миру і безпеки, розвитку співробітництва між державами, утворили 24 жовтня 1945 року Організацію Об’єднаних Націй (ООН).
 Через три роки – 10 грудня 1948р. Генеральна Асамблея ООН ухвалила один із найважливіших документів в історії людства – Загальну декларацію прав людини.
Перед вами цей документ. Роздивіться – скільки статей має Загальна декларація прав людини?
Відповіді
Отже, вона має преамбулу і 30 статтей
-         Про що говорить Ст. 1
Читаємо
Це значить, що права людини непорушні і жодна влада не може їх відібрати.
Декларація визначає громадянські, політичні, соціально-економічні та культурні права людини.
Будь-яке обмеження прав людини можливе тільки на підставі закону. Міжнародне право також захищає і інтереси дітей, їх права.
Що ж це за особливі права?
Це права «росту», що випливають із фізичної, розумової та духовної незрілості
Дитині набагато важче відстояти свої права, і дорослі повинні допомогти їй у цьому.
- Таким чином, справа, розпочата Загальною декларацією прав людини була продовжена іншими міжнародними документами ООН-рекомендаціями, конвенціями.
- Давайте запишемо у зошиті визначення що таке Конвенція, декларація
Так, що ж таке конвенція, а що таке декларація

Наступним документом є:
-         Конвенція про права дитини. Вона була прийнята 20 листопада 1989 року. Цей документ має обов’язків характер для держав, що її підписали.
Відкрийте, будь-ласка, Конвенцію про права дитини
- Скільки статей у цьому документі?
- Працюємо з документом -(робота 1,5 хв.)
Продивитись статті і відповісти на запитання: - Яка з цих статтей Конвенції є найважливіша?
Відповіді
Всі статті є дуже важливими і жодну не можна відокремлювати тому, що вони всі забезпечують виховання на розвиток дітей.
Запитання:
- Хто може вважатись дитиною за цим документом?
- Знайдіть таку статтю в Конвенції?
Відповіді
Добре! Отже, що ж таке права дитини?
Відповідь
А, які ж спеціальні, додаткові права що мають дорослі немає у дітей?
-       Немає економічних прав, бо визнано, що дитина повинна вчитись, а не працювати
А тепер ми з вами виконаємо ще одне завдання № 3
Перед вами текст Конвенції. Кожній малій групі пропонуються статті Конвенції.
Завдання на столах, кожній групі окреме завдання. Ви маєте вибрати, ту статтю яка вам більше до вподоби і проілюструвати її та презентувати свій проект
(Час роботи - 5 хвилин)
Дякую вам, ви правильно розумієте гострі проблеми сьогодення, що є у нашому суспільстві, і які потрібно нам усім разом вирішувати.
3. Дорогі діти, ми всі знаємо,що робити і до кого звертатись, коли заболить голова, підніметься температура, чи зламався телевізор
-       А як бути, коли порушуються права дітей? – До кого звертатись? – Кому довіряти? – Кого запитувати?
-       В кожному районі, місті, області існує ціла мережа організацій і служб, здатних допомогти тим, хто цього потребує.
-       Кожному із вас я підготувала подарунок-папку-яка вам знадобиться
Бесіда
Кожна дитина має право на особисте життя, бо кожна дитина є особистістю. Життя кожної людини – дитини – велика цінність
-       Скажіть, чи люблять вас батьки? За що вони вас люблять?
-       А як би ви були менш розумними, менш слухняними, чи перестали б вас любити батьки?
Ваші батьки люблять вас не за якусь певну рису, а тому, що ви їхня дитина. Кожна дитина має право на Батьківську любов, на Батьківщину. Коли ви станете батьками, ви теж будете любити своїх дітей, дарувати їм тепло і турботу.
Кожна дитина має право на особисте життя. Кожна дитина є особистістю – тобто вона має свої думки, почуття, здібності. І життя кожного – велика цінність
-       Скажіть, чи порушували ваші права коли-небудь?
Відповіді

IV. Закріплення вивченого матеріалу
Гра «Вільний мікрофон»
Із якими документами ми познайомились? Відповіді

V. Підсумок уроку
Отже, як ви зрозуміли тему уроку?
Проведемо тест: «Чи знаємо ми права дитини?»
Отже, погляньмо на дошку.
Дивлячись на ваші улюблені права, говоримо-ми різні, але ми маємо рівні права

VI. Оцінки

VII Домашнє завдання
Сторінки 44-50
Написати твір-есе: «Чим права дитини відрізняються від дорослої людини»



Комментариев нет:

Отправить комментарий